Simunation Series | Sachsenring | 2025 ősz Super Touring | Apex Tour | 4. forduló

2025.10.19

Ezt bizony nem láttam jönni, erre a pályára kevésnek éreztem az Alfát, mivel a híres "Vízesés" nevű kanyarkombináció alján én bizony leszabályzáson pörgettem a motort egy szál magamban, szélárnyék nélkül.

A verseny előtti gyakorláson, valamint az időmérőn is hoztam azt az időt, amit tudok - pedig próbálgattam az íveket, amik működtek is, csak sosem jött össze a tökéletes kör - meglepetésemre a második helyre lett ez elég.

A rajtnál aztán az első helyezett Dénes Ferenc nem volt a helyén, így tulajdonképpen az élről indultam, de Farkas Bence jobban gyorsított ki mellőlem, így visszaestem ismét másodiknak. Igen ám, de Bence nem tudott lehagyni, így szorosan követtem, amíg le nem csúszott egy picit az egyik kör végéhez közeledve, így tulajdonképpen kikerülve átvettem tőle a vezetést és elkezdtem a saját ritmusomban haladni.

Az is furcsa volt, hogy Bence mögöttem maximum tartani tudta a tempóm, de inkább le-lemaradozott, így közel 2 msp előnnyel indultam be a kötelező kerékcserére: nem álltam meg tökéletesen, emiatt bosszankodtam picit, de légüres térbe érkeztem vissza a pályára, majd miután mindenki letudta a boxkiállást, a korábbi előnyöm 3 msp-re duzzadt.

A folytatásban ezzel kellett gazdálkodnom, mivel Bence "öntudatára ébredt", lopta a tizedeket, de valamilyen hiba okán (később kiderült, taktikából) visszaesett, így nekem semmi más feladatom nem maradt, mint behozni az Alfát győztesként, mely egyben az első főversenyen aratott diadalom is lett a szezonban.

A második, fordított rajtrács 20 percét a tizenötödik helyről jól kezdtem meg, feljöttem egészen a hetedik helyre, mikor az első kör végén jött egy kis pitty-putty Bajusz Vilmossal - megidéztem a GTR-Masters legutóbbi futamát, amikor Sonomában lelecsóztam a kocsit és kiestem, most is közeledett a boxbejárat fala, de sikerült pályán maradnom, viszont sokan visszaelőztek.

Fogalmam sincs, hova lettem volna elég, ha nincs ez a kis intermezzo, de így is feljöttem ötödiknek a verseny végére és elégedetten zártam a fordulót.

Legközelebb november 2-án folytatódik a bajnokság a Nürburgring-en (Fast Chicane pályakonfiguráció), most pedig nézzük meg, mi történik a valódi F1-ben Austin-ban, az Amerika Nagydíjon - én legalábbis ezt fogom tenni.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el