Sosem ment ez a pálya - sem TCR autóval, sem most az S40-el - így aztán haladtam, ahogy tudtam, a felkészülés vége felé még plusz időt is sikerült találnom, de reálisan a negyedik helyet láttam elérhetőnek.
Blog
Fúú de régen győztem utoljára, erre bizony nem számítottam!
Az előzetes eredmények okán bizakodó voltam, de be kell látnom: az erőviszonyokban nem sok minden változott, az S40-el továbbra sem tudok rendesen rajtolni (talán nem is lehet), illetve a GPSE csapata legyőzhetetlen - esetleg akkor tudnék menni mögöttük, ha nem lenne boxkiállás, de ugye van, így aztán borítékolható számomra a harmadik-negyedik...
2008 decemberében készült az alábbi kép, melyen boldogan - mondjuk ennél tudok boldogabb is lenni - veszem át életem első saját autóját, majd mikor kiderült, hogy Super Touring-ozni fogunk mindkét liga bajnokságaiban, számomra teljesen egyértelművé vált az autóválasztásom: nem mehetek mással, csak a Volvo S40-el (hogy ez jó döntés volt-e, az a jövő...
Ennek a posztnak már régen itt lenne a helye, azonban a projektet számos tényező befolyásolta: még tavaly november végén gondoltam egyet, és magamnak karácsonyi ajándék gyanánt leadtam a rendelésem egy McLaren GT3-as kormányra, majd minden jól ment egészen a nürnberg-i UPS elosztó központig, ahol a csomagom egyszer csak huss, elveszett.
Simunation Series 2024 World Tour bronz kupa + amivel versenyeztem érte: CUPRA Leon Competición TCR
Soha nem építettem a nulláról makettet, minden egyes modellem gyártói darab, amiket összeraktam, kifestettem és felmatricáztam úgy, ahogy azt kellett.
Felemásan alakult az utolsó forduló, azonban egy kis számítástechnikai kitekintés: pont a kétéves garancia lejárta előtt fél hónappal, a Fanatec GT kormányom jobb hátsó váltófüle elkezdett bizonytalankodni (volt hogy nem váltott, vagy ha mégis, akkor gyakran egyszerre kettőt), így jelezve a hibát a gyártónak, át kellett tennem a felfele váltást egy...
Elkezdődött 2025 is, mégpedig egy 60 perces endurace fordulóval: a megfogyatkozott versenyzőszám ellenére (ami amúgy mindig így szokott lenni a szezonok végének közeledtével) sokat gyakoroltam, de nem voltam teljesen biztos a megfelelő stratégiában: menjek végig teljes tankkal, vagy tankoljak inkább a boxkiállás alatt, vajon melyik a kifizetődőbb?
Szeretem a belga pályát, izgalmas rajta menni, de ez volt az első helyszín, ahol nem működött a "varázs setup-om", nagyon a határon (vagy azon túl) kellett mennem ahhoz, hogy viszonylag tartani tudjam a tempót, a gyors szektorok rendben voltak, de a pálya közepén annyira le voltam maradva, hogy nem értettem, de legalább kezdett lelazulni a menésem...
Mivel úgy alakult, hogy a szezon közben rengeteg büntetőpontot gyűjtöttem - és egy pontra kerültem a futameltiltástól - tartottam a fordulótól (nehogy megint belekeveredjek valami balhéba), viszont a gyakorló szerveren megnyugtató volt a tempó, így csak a második verseny miatt aggódtam picit.